Tuesday 25 October 2011

Gunakan segala kemudahan martabatkan Islam - Norzafry




SHAH ALAM 22 Oktober – Dengan pelbagai kemudahan dan teknologi terkini, belia mestilah menggunakan peluang yang sedia ada ini untuk memartabatkan Islam.
Jelas Norzafry Norhalim sebagai Presiden Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA), setiap belia berpotensi untuk menggarap setiap prasarana yang ada seperti laman Facebook, Twitter, e-mail, SMS dan sebagainya untuk menyebarkan Islam.
Belia juga haruslah kreatif dan inovatif dalam menyampaikan mesej dan keindahan Islam disamping memperkasa pelbagai ilmu serta kemahiran teknologi, tambah beliau lagi dalam pidato di Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN).
Dalam pidato beliau yang sarat dengan mesej mengharapkan belia memartabatkan ketua atau pemimpin negara yang menjadikan Islam sebagai agenda utama.
Ini adalah penting dalam memastikan survival agama Islam terus dipelihara terutamanya dalam keadaan negara kita yang semakin diancam dengan pelbagai cara dan keadaan.
HIMPUN yang dianjurkan oleh Himpunan Pertubuhan-pertubuhan Islam di Stadium Shah Alam, Selangor dihadiri oleh hampir sepuluh ribu umat Islam dari pelbagai latar belakang menuntut segala provokasi dan usaha memurtadkan umat Islam dihentikan dengan segera.
Selain itu, HIMPUN juga dianjurkan untuk memberikan kesedaran dan menegaskan bahawa persoalan aqidah perlulah ditangani melalui hujah agama bukan dibiarkan berlarutan menjadi modal politik.

MediaPEMBINA

No comments:

Post a Comment

Popular Posts