Tuesday 2 August 2011

PEMBINA Sarawak Terima Kunjungan Presiden PEMBINA

Kota Samarahan, 31 Julai 2011- PEMBINA Sarawak telah menerima kunjungan Saudara Norzafry Norhalim, Presiden PEMBINA Malaysia bertempat di Pejabat ISMA Sarawak.


Majlis Kunjungan ini dipengerusikan oleh Saudara Muhamad Danial Salim yang merupakan Bendahari PEMBINA Sarawak. Majlis dimulakan dengan ucapan aluan dari Pengerusi PEMBINA Sarawak, Saudara Muhamad Abdul Munaim Idrus. Dalam ucapannya, beliau melahirkan rasa penghargaan kepada Saudara Zafry kerana sudi meluangkan masa melawat PEMBINA Cawangan Sarawak. Kunjungan ini merupakan kunjungan pertama yang diterima dari PEMBINA Pusat.

Selepas itu, montaj PEMBINA Sarawak ditayangkan, menunjukkan aktiviti-aktiviti PEMBINA Sarawak sepanjang tahun 2011. Majlis diteruskan dengan sesi perkenalan antara Presiden PEMBINA dengan Jawatankuasa PEMBINA Cawangan Sarawak.

Setelah itu, majlis diteruskan dengan taklimat dan penerangan oleh Saudara Zafry berhubung PEMBINA Pusat sepanjang penubuhannya sejak 2007. Dalam taklimatnya, Saudara Zafry turut menekankan tentang aspek-aspek positif yang perlu ada dalam diri seorang pemimpin iaitu disiplin, professional dan mempunyai daya juang yang tinggi. Antara lain, beliau mengingatkan JKC supaya sentiasa bergerak berlandaskan objektif yang telah ditetapkan. Taklimat beliau diakhiri dengan penerangan berkaitan dengan Key Performance Index (KPI) yang telah digariskan oleh PEMBINA Pusat untuk difahami dan seterusnya dilaksanakan oleh setiap PEMBINA Cawangan.

JKC PEMBINA Sarawak mengucapkan ribuaan terima kasih buat Saudara Zafry atas kunjungan beliau. Semoga dengan kunjungan ini, JKC dapat menggalas tanggungjawab yang diberikan dengan baik, sekaligus dapat menjayakan visi dan misi PEMBINA.


No comments:

Post a Comment

Popular Posts