Monday 11 July 2011

Senamrobik Muslimah– 'Badan Cergas, Otak Cerdas’

Kota Samarahan, 10 Julai – Buat julung kalinya, Beliawanis PEMBINA Sarawak dengan kerjasama Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Sarawak, telah menganjurkan program senamrobik yang bertempat di Pejabat ISMA, Kota Samarahan yang bermula seawal jam 7.45 pagi. Seramai 36 orang peserta dan AJK telah menjayakan program tersebut yang terdiri daripada pelajar-pelajar UNIMAS dan UiTM Kota Samarahan.

Senamrobik kali ini yang bertemakan ‘Badan Cergas, Otak Cerdas’ telah mendapat sambutan yang amat menggalakkan daripada para peserta. Ramai peserta sudah berjalan seawal jam 7 pagi daripada Kolej Seroja ke Pejabat ISMA dan ada juga yang berkumpul dahulu di Masjid UNIMAS untuk berjalan bersama-sama dengan sahabat yang lain.

Program ini bertujuan untuk melahirkan individu yang cergas dari segi jasmani dan kesihatan. Seorang pelajar yang cemerlang haruslah mempunyai tubuh badan yang sihat. Bak kata pepatah, otak yang cerdas lahir dari badan yang cergas. Selain itu, seorang pelajar muslim juga perlu menitik beratkan kesihatan fizikal kerana ianya merupakan salah satu daripada ciri-ciri Muwasafat Tarbiyah iaitu Qawiyyul Jismi.

Di samping itu juga, program ini dapat mengeratkan lagi hubungan silaturahim antara para pelajar universiti di sekitar Kota Samarahan dan juga menguatkan lagi ikatan hati antara sesama mereka.
Kesimpulannya, program ini mendapat sambutan yang sangat baik dari kalangan peserta. Program seperti ini diharapkan dapat diadakan lagi pada masa akan datang.

Unit Media PEMBINA Cawangan Sarawak

'Badan Cergas, Otak Cerdas'











No comments:

Post a Comment

Popular Posts